Återbetalningspolicy

Vår policy är 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan du tog emot produkten kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning eller ett byte.

Om du under veckan ångrar dig inom 24 timmar från det att du gjorde din beställning, återbetalar vi dig direkt.

Vi behandlar endast beställningar 24 timmar efter att de har lagts så att vi kan ändra eventuella fel eller ånger från kunder. Efter denna tid, om beställningen har behandlats, kommer vi inte längre att kunna återbetala dig för en ångerrätt innan produkten har levererats, mottagits och returnerats till den angivna adressen.

För att du ska kunna returnera din beställning måste varan vara oanvänd och i samma skick som när du tog emot den. Den måste också vara i originalförpackningen så att den kan returneras på din bekostnad till den adress vi kommer att ge dig.

För att kunna göra en retur kommer vi att kontrollera att det verkligen är din beställning via ditt beställningsnummer och/eller någon information som användes när du gjorde din beställning. Detta kommer troligen att vara din e-postadress.

Det finns två möjligheter för att din retur ska valideras. Vi bekräftar mottagandet av paketet på den returadress vi har gett dig, eller så skickar du oss en skanning eller ett foto som bevis på att paketet har returnerats till den adress du har gett oss. I det första fallet får försändelsen inte skickas till tillverkarens adress. I det andra fallet kan ett postkvitto eller en fraktsedel accepteras.

Vi kan be dig att vänta tills vi har mottagit varorna i stället för att skicka oss ett bevis på att returen har gjorts. I händelse av
ett återbetalningskrav kan det vara nödvändigt att inspektera paketet. Denna inspektion kommer att äga rum innan vi behandlar återbetalningen, om det finns någon.

Om du får en vara och du säger att varan är i dåligt skick och du vill ha en återbetalning men du vägrar att skicka ett foto av den vara du har fått, kommer du självklart att bli ombedd att skicka varan till en specifik adress så att varan i din beställning kan inspekteras.

När paketet har mottagits är det först efter inspektion som återbetalningen kommer att göras (eller inte). Efter inspektion kan vi konstatera att varan är i gott skick. Vi kommer att informera dig om detta med hjälp av ett foto och/eller en video, i vilket fall vi kommer att vägra återbetalningen.

Detta kan tyckas vara ett överdrivet förfarande. Men vissa människor har varit oärliga och baserat på tidigare erfarenheter kan vi inte längre ta deras ord för det. Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör vårt yttersta för varje retur och varje begäran om återbetalning.

För alla återbetalningar kommer 2 euro att dras av från varje beställning. Detta är för att täcka de kostnader som uppstår för betalningsplattformar och processorer.

När vi har tagit emot och inspekterat den returnerade varan skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att bekräfta att vi har tagit emot den. Vi kommer då också att informera dig om vårt beslut att godkänna eller avslå din begäran om återbetalning.

Om din begäran om återbetalning godkänns kommer den att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att göras på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom en viss tidsperiod. Denna tidsram ligger utanför vår kontroll. Vi meddelar dig så snart återbetalningsprocessen har inletts på vår sida.

Om återbetalningen är försenad eller uteblir ska du först kontrollera ditt bankkonto. Först därefter bör du kontakta din kreditkortsutgivare. Det kan dröja innan din återbetalning är officiellt bokförd.

Kontakta sedan din bank. Det kan dröja innan din återbetalning bokförs officiellt.

Om du efter dessa två steg fortfarande inte har fått din återbetalning kan du skicka ett e-postmeddelande till contactwebstore@proton.me. Kundtjänstteamet kommer att fråga dig om du har slutfört båda stegen. Om så är fallet kommer kundtjänstteamet att kontrollera databasen.

Vi är ledsna att behöva be om dessa steg, men vi vill ge dina förfrågningar maximal uppmärksamhet. Och vi förlorar mycket tid när begäran inte föregås av vissa steg. Vi vill ge så mycket uppmärksamhet som möjligt till de förfrågningar vi får.

När det gäller varor på rea, om det sker en återbetalning, kommer den att göras på priset för varan på rea och därför betalas av kunden och inte till priset under den normala perioden.

När det gäller byten kommer vi endast att ersätta en vara om den är felaktig eller skadad. Om så är fallet och du vill byta ut den mot samma vara, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande till contactwebstore@proton.me.

När det gäller gåvor, om den vara du vill returnera har skickats direkt till dig, kommer du att få en gåvokredit som motsvarar värdet på din retur. Återigen,
först när vi har mottagit varan kommer en presentkupong att skickas till dig via e-post.

Om varan inte identifierades som en gåva vid köptillfället, eller om gåvogivaren föredrog att ta emot varan först och ge den till dig senare, kommer vi att skicka en återbetalning till gåvoköparen och de kommer att veta att du har returnerat varan.

För returer ansvarar du för att betala dina egna fraktkostnader. Dessa fraktkostnader är inte återbetalningsbara och om du får en återbetalning kommer returfraktkostnaderna att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan det naturligtvis ta olika lång tid innan du får din utbytta produkt.

Om du skickar en vara värd 30 £ eller mer bör du överväga att använda en leveransservice som gör att du kan spåra försändelsen eller säkerställa leveransen. Vi kan inte garantera att vi kommer att ta emot den vara du returnerar.

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *